Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Moda na polski bursztyn - relacja z targów biżuteryjnych w Pekinie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-04-26 10:26:42
targi, china international jewellery fair, polskie stoisko, targi biżuteryjne, biżuteria, bursztyn, branża jubilerska, branżowy program promocji, bpp, moda polska, stoisko informacyjno-promocyjne, spotkania b2b, materiały promocyjne, materiały audiowizualne, briefing prasowy, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2018, pekin, chiny

W dniach 13-16 kwietnia 2018 r. odbyła się w Pekinie kolejna edycja targów "China International Jewellery Fair". Targi w Pekinie od 7 lat są największym wydarzeniem dla branży biżuteryjnej w Azji oraz platformą komunikacji oraz handlu dla producentów biżuterii, dystrybutorów oraz sprzedawców, stowarzyszeń branżowych czy też mediów społecznościowych. Targi w Pekinie są źródłem wiedzy na temat branży - produktów, trendów oraz nowości technologicznych.

Na powierzchni ponad 50.000 m2 zaprezentowało swoją ofertę ok. 2000 wystawców z ponad 30 krajów. W targach wzięli udział międzynarodowi oraz lokalni przedsiębiorcy chociażby ze Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej, Tajwanu, Hong Kongu czy Sri Lanki.

 

 

Wydarzenie rozpoczęła uroczysta ceremonia otwarcia targów połączona z przecięciem wstęgi przez przedstawicieli branży jubilerskiej z wielu zakątków świata, w tym delegata polskiej firmy bursztynniczej. Z wydarzeń towarzyszących targom m.in. miały miejsce pokazy mody, w których również zaprezentowano kolekcje polskich projektantów biżuterii.

 

 

Polska Agencja Inwestycji i Handlu wraz ze stoiskiem informacyjno-promocyjnym zlokalizowana została w Hali 3 w otoczeniu szerokiego grona polskich firm biżuteryjnych, głównie zajmujących się produkcją biżuterii z bursztynu bałtyckiego cieszącego się ogromnym i nieustającym zainteresowaniem wśród mieszkańców Chin. Co ciekawe - coraz większe zainteresowanie klientów tego zakątka świata wzbudza m.in. bursztyn mleczny, który często łączony jest w biżuterii ze złotem oraz towarzyszy mu bogate wzornictwo. W Chinach przymiotnik "polski" stanowi o wysokiej jakości zarówno użytego w biżuterii bursztynu, jak i jakości wykonania czy wzornictwie.

 

 

Na polskim stoisku informacyjnym wydzielone zostało miejsce do spotkań b2b dla przedstawicieli polskich firm oraz kontrahentów. Odbywały się na nim również rozmowy z przedstawicielami mediów branżowych, którzy poszukiwali informacji na temat polskiego sektora biżuterii i bursztynu.

 

Zaprezentowany został również film promocyjny na temat sektora mody polskiej, zaś odwiedzający stoisko mogli uzyskać szersze informacje na temat polskich firm biżuteryjnych z licznie dystrybuowanych katalogów, ulotek oraz wyświetlanego filmu promocyjnego.

 

 

W ramach promocji polskiej branży mody polskiej i biżuteryjnej 14 kwietnia o godz. 10:00 na polskim stoisku promocyjnym odbyła się konferencja prasowa, którą poprowadził kierownik Biura Handlowego PAIH w Szanghaju dr Andrzej Juchniewicz. Dziennikarze międzynarodowi oraz zgromadzeni goście i przedstawicieli polskich firm mogli poszerzyć wiedzę na temat polskiej mody oraz wysłuchać ciekawostek na temat branży jubilerskiej zaprezentowanych przez eksperta branżowego p. Michała Kosiora z Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników. Gościem specjalnym briefingu prasowego był p. Artur Gradziuk - Kierownik Wydziału Ekonomicznego Ambasady RP w Pekinie, który również odwiedził polskie przedsiębiorstwa obecne na targach. Na stoisku została zaaranżowana również ekspozycja polskiej biżuterii uznanych projektantów oraz czołowych polskich firm biżuteryjnych.

 

 

Zdaniem eksperta branżowego p. Michała Kosiora: Obecność na branżowych targach PAIH, agencji reprezentującej polski rząd jest ważna na takich rynkach jak chiński. Jest to wyraźny sygnał, że branża jest zauważona przez rząd i promująca nasz kraj. Chiński rynek jest ciągle bardzo dobrym rynkiem na zbyt polskich produktów jubilerskich i bursztynniczych. Przede wszystkim ceni się naszą jakość oraz wzornictwo. Ważne, a może nawet coraz ważniejsze jest promowanie tych aspektów polskich produktów podpierając je branżowymi certyfikatami badania i jakości. Na wielu rynkach nie konkurujemy ceną, gdyż to jakość jest synonimem polskich produktów. Jestem przekonany, że tak właśnie powinniśmy prezentować i promować polskie produkty jubilerskie.

 

Polskie stoisko narodowe na targach w Pekinie zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży Moda Polska w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

 

Więcej informacji na temat programu oraz kolejnych wydarzeń branżowych dostępne jest stronie serwisu poświęconego promocji sektora Moda Polska.