Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Zrównoważona moda w Warszawie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-04-09 10:37:29
zrównoważona moda, etyczna moda, moda polska, polska moda, polskie marki, zróżnicowany rozwój, mysia3, neonyt

Początek wiosny sprzyja tematom bliskim naturze i środowisku. Ostatni tydzień był ukłonem dla miłośników zrównoważonej mody.

W czwartek (4.04) na Mysiej 3 odbyło się wydarzenie pt. Czy na pewno tego potrzebujesz. Panel dyskusyjny, w którym brały udział osoby zaangażowane w temat zrównoważonej mody czy designu, rozważał kwestie posiadania, używania i doświadczania.

 

Fot. Zebrani eksperci: Arleta Szpura - ekoekspert, autorka książki "Jak uratować świat", Ewelina Antonowicz - krajowa koordynatorka ruchu Fashion Revolution, Anna Orska - projektantka biżuterii, Kasia Rutkowiak - fotograf, stylistka wnętrz, autorka bloga My Full House, Marcin Brzeziński - redaktor prowadzący magazynu Viva, Anita Czerwińska - założycielka marki NAP, Bartosz Ladra - współzałożyciel marki Elementy, Joanna Kulczyńska - architekt, współtwórczyni domu handlowego Mysia 3

 

Uczestnicy panelu poruszali obecne potrzeby konsumentów, którzy w dobie dostępu do wszystkiego w każdym momencie coraz większą wagę przywiązują do transparentności cen czy wykorzystywania zasobów środowiska podczas produkcji. Obserwując zmiany zachodzące w wielu branżach (jak żywność i kosmetyki) coraz częściej te tematy podejmowane są przez branżę fashion i skutecznie realizowane przez polskie marki.

 

Jednocześnie na ostatnim piętrze centrum handlowego Mysia 3 była okazja do zapoznania się z markami wspierającymi etyczną modę. Wystawa na tle obrazów była swojego rodzaju manifestem, którego hasła były opisane przez każdą markę.

 

Fot. Bielizna marki Rilke

 

Fot. Koszula marki Elementy

 

Fot. Sukienki konceptu SVOI

 

Fot. Biżuteria marki ORSKA

 

Oprócz panelu i wystawy była również możliwość zapoznania się z markami, które na co dzień są dostępne na Mysiej 3 i które starają się realizować założenia etycznej mody, jak świadomość całego procesu powstania produktu czy projektowania ponadczasowego, służącego przez lata.

 

Fot. Prezentacja kolekcji BALAGAN

 

Fot. Kolekcja marki ELEMENTY

 

Fot. Kolekcja marki NAP

 

Anna Orska zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję MARIS. Tematem przewodnim jest bogactwo podwodnego świata jak muszle, rozgwiazdy czy korale, które dzięki swojej niepowtarzalności i unikatowości zgodnie z filozofią marki nie zasługują na poprawianie. Dla samej artystki temat bliski sercu, bo z morzem jest związana od dziecka. Ponadczasowość projektów dodatkowo wpisuje się obowiązujące trendy na sezon wiosenno- letni.

 

Fot. Ania Orska i jej najnowsza kolekcja Maris

 

Fot. Kolekcja Maris

 

W kolekcji Maris zostały wykorzystane takie kamienie jak mosiądz, topaz, biały szafir, akwamaryn czy amazonit.

 

Fot. Kolekcja Maris

 

"Muszle pochodzące od morskich stworzeń to tak naprawdę ich opuszczone domy. Zatem skorupiaki to mali artyści i wyrafinowani architekci natury. Tworzą stożkowe i obłe konstrukcje, o rzeźbiarskim charakterze, które płynnie przechodzą od krągłości i gładkich powierzchni do ostrych krawędzi i chropowatości." (Źródło: materiały prasowe ORSKA)

 

Fot. Kolekcja Maris

 

"ORSKA w swojej nowej kolekcji uzyskała nową jakość skupiając się nie na doskonałości formy, lecz na mankamentach: ubytkach, złamaniach, rysach. Odtworzyła prawdziwe muszle w metalu, jak najwierniej oddając ich blizny i niedoskonałości. Wykorzystała zarówno całe muszle jak i ich odłamki, tworząc kolekcję rozbudowaną, lecz spójną. Kolekcja Maris to skok w oceaniczny świat, wiernie przeniesiony do naszej rzeczywistości." (orska.pl)

 

Jednocześnie z racji charakteru wydarzenia została przywołana kolekcja PLANTIS, która powstała we współpracy z Tatrzańskim Parkiem Narodowym. Na zdjęciu Miłosna górska - okaz występujący w najwyższych partiach gór.

 

 

A także powrót to jednej z pierwszych kolekcji - bransoletki z lin żeglarskich, które były zbierane przez 10 lat i nie są w żaden sposób poprawiane:

 

Fot. Bransolety z lin żeglarskich

 

W piątek (5.04) na SGH w ramach wydarzenia Ekostudent był zorganizowany wykład z właścicielami firmy NAGO, którzy podzielili się ze studentami swoją wiedzą na temat zrównoważonej mody oraz marki, którą prowadzą.

 

Fot. Firma Nago podczas wykładu w ramach wydarzenia Ekostudent

 

Ekologiczna bawełna, tencel, cupro, guziki wykonane z kokosa czy recyklingu, wielofunkcyjne projekty, minimalizacja opakowań czy etykiet - tym wyróżnia się NAGO. Szeroka wiedza na temat wpływu fast fashion na środowisko przybliżona przez Julię Turewicz i Jaśka Stasza pobudziła do dyskusji i na pewno jest ważnym głosem w świecie mody. Sama marka NAGO była ostatnio obecna (wraz z innymi polskimi markami jak ORSKA, Pat Guzik, Surplus, Szymańska, Wearso) w Berlinie na targach Neonyt, które są jednym z ważniejszych i większych wydarzeń dotyczących zrównoważonej mody i etycznemu projektowaniu. Głównym założeniem Neonyt "jest prezentacja mody reagującej na problemy społeczne, skupionej na zrównoważonym rozwoju, innowacji i technologii. Program targów jest uzupełniony o konferencje i dyskusje dotyczące mody zrównoważonej. Wszystkie wydarzenia odbywają się w ramach Berlin Fashion Week 2019, jednego z najważniejszych wydarzeń branży modowej na arenie międzynarodowej". (www.culture.pl)